Mieli mokytojai!
Šiandien Lietuvoje prasideda visuotinis nuotolinis mokymas(is). Natūralu, kad neįprasta veikla kelia nemažai iššūkių. Kad atlaikytume išbandymus, svarbu susidėlioti planą, apgalvoti keletą žingsnių į priekį ir susitelkti į tai, ką galima padaryti dabar.
Pozityviai žiūrėkime į naują patirtį ir klaidas – tai galimybė daug ko išmokti!
Gal šios pirmosios dienos atskleis, kaip svarbu:
- Išlikti ramiam ir kantriam, kai nepavyksta iš pirmo karto. Bandyti vėl...
- Ieškoti išeities, jei kas nors nepavyksta keletą kartų: ramiai spręsti iškilusius klausimus tariantis su kolegomis ar specialistais.
- Padėkoti už suteiktą pagalbą.
- Pasidalyti savo patirtimi, atradimais su kolegomis, pagelbėti kitiems (gal kas nors iš jų šiuo metu ieško atsakymų į tuos pačius klausimus).
- Susidaryti ne tik veiklų planą A (savaitės ar dienos veiklas prie kompiuterio), bet ir planą B (jei planas A neveiktų, t.y. nebūtų galimybės nurodytą laiką prisijungti prie kompiuterio ar būtų techninių trikdžių). Plano B pasiūlymą rasite čia: https://bit.ly/2QVPnzH
- Palaikyti pozityvų emocinį ryšį su mokiniais: nuo to labai priklausys tolesnis jūsų bendravimas ir pasitikėjimas vienų kitais.
- Leisti mokiniams pritaikyti savo skaitmeninio raštingumo, technologinius įgūdžius kartu sprendžiant iškilusias technines problemas.
- Prisiminti, kad, anot A. Einšteino, svarbiau ne žinios, o vaizduotė.
- Palaikyti ryšį su mokinių tėvais, reikalui esant, paprašyti jų pagalbos...
Ir prisiminkite, šiame naujame etape Jūs nesate vieni. „Šviesos“ ir „Edukos“ komandos pasiruošusios Jums padėti.
Linkime sėkmės ir stiprybės!
Planas B gali turėti įvairių sprendimų: priklauso nuo situacijos, laiko ir kitų aplinkybių. Tikimės, kad tarp mūsų siūlomų patarimų rasite jums tinkamą ir mokymo(si) procesas vyks sklandžiai.
Patarimai mokytojui
Kaip pasiruošti pamokai, kad bendravimui ar mokymui(si) naudojamos sistemos technologijų trikdžiai nestabdytų veiklos?
• Sukurti virtualią klasės grupę (Facebook Messenger, Microsoft Teams, ZOOM ar kitoje Jūsų pasirinktoje bendravimui tinkamoje sistemoje), kurioje būtų galimybė bendrauti su mokiniais ir dalytis informacija.
• Išsiųsti mokiniams dienos / savaitės veiklų planą iš anksto / prieš pamokas.
• Susitarti su mokiniais iš anksto, kokias veiklas jie turėtų atlikti savarankiškai, jeigu technologijos tam tikru metu neveiktų.
• Padaryti pamokos temos aiškinimo įrašą iš anksto arba įrašyti vedamą pamoką. Vėliau įrašą nusiųsti mokiniams arba įdėti aplanke sutartoje vietoje.
Ką daryti, jeigu bendravimui ar mokymui(si) naudojamoje sistemoje atsirado techninių trikdžių ir negalima atlikti suplanuotos veiklos?
• Virtualioje klasės bendravimo grupėje informuoti mokinius apie kitą veiklą iš dienos tvarkaraščio.
• Nurodyti užduotis, kurias mokiniai atliks savarankiškai spausdintuose leidiniuose.
• Nusiųsti mokiniams teorinės dalies vaizdo įrašą arba nuorodą, kur jie galėtų rasti daugiau informacijos.
• Nurodyti mokiniams spausdinto vadovėlio puslapius, kur jie galėtų susipažinti su teorine medžiaga ir rasti naudingų patarimų.
• Skirti laiko užduotims pasitikrinti.
• Pasiūlyti mokiniams padaryti pertrauką.
Po kurio laiko siūlome grįžti į skaitmeninę aplinką ir tęsti veiklas joje.
Patarimai mokiniui
Ką daryti, jeigu bendravimui ar mokymui(si) naudojamoje sistemoje atsirado techninių trikdžių ir negalima atlikti suplanuotos veiklos pagal tvarkaraštį?
• Peržiūrėti visos dienos veiklų planą ir pasirinkti kitą veiklą, kuriai nereikia technologijų (pvz. atlikti dailės ar muzikos pamokos užduotį, praktinį laboratorinį darbą ar kt.).
• Savarankiškai atlikti užduotis iš vadovėlio ar pratybų (užrašų) sąsiuvinio.
• Savarankiškai atlikti užduotis iš pasirinkto papildomo mokymosi leidinio (dalyko įgūdžiams tobulinti ar žinioms pasikartoti).
• Skirti laiko užduotims pasitikrinti.
• Padaryti pertrauką.]
Po kurio laiko siūlome grįžti į skaitmeninę aplinką ir tęsti veiklas joje.